Termini: Des del 16 de juliol de 2022 i fins al 30 de setembre de 2022
A qui va dirigit: A persones físiques i jurídiques (públiques o privades).
C1. Dades d’identitat de la persona sol·licitant o de qui la representi corresponents al DNI/NIF/NIE o altre document que l’acrediti, si s’escau, en el cas de no haver autoritzat el DARP a obtenir aquesta informació d’acord amb l’apartat 9.6.
C2. En el cas que sigui una CB o una SCP (la constitució de la qual no s’hagi efectuat mitjançant escriptura pública), autorització per poder consultar les dades dels seus membres. Descarregar la plantilla.
C3. Declaració amb el detall de les fonts de finançament de la inversió, amb la documentació corresponent que ho acrediti. [Veure PV5/PB3]
C4. Acreditació de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixi constància, si s’escau.
C5. En el cas que sigui una entitat en funcionament: còpia de la comunicació, autorització o llicència ambiental de l’activitat que està desenvolupant la persona sol·licitant, a nom seu.
C6. En el cas de sol·licitar ajuts a inversions relacionades amb la instal·lació d’energies renovables per autoconsum s’haurà de presentar un informe justificatiu de les necessitats energètiques de l’activitat en relació a la instal·lació prevista d’acord amb el model normalitzat que es podrà descarregar de la seu electrònica https://seu.gencat.cat del web http://agricultura.gencat.cat/ajutsentermini. Descarregar la plantilla.
En cas d’empreses en funcionament, haurà de presentar també les factures dels consums energètics corresponents a la darrera anualitat.
C7. Enquesta EnCercla (opcional).
En el cas de persones físiques i jurídiques de naturalesa privada:
PV1. Projecte signat per un professional competent de la inversió a realitzar amb la descripció de les obres, el pressupost desglossat, els plànols, etc., que permeti l’execució total de les obres a realitzar, o bé memòria valorada i detallada de les actuacions per a les quals se sol·licita l’ajut.
En ambdós casos, s’haurà d’incloure o adjuntar un estudi que acrediti que la inversió pel projecte presentat és viable tècnicament i econòmicament.
PV2. Documents acreditatius de despesa: factures proforma o pressupostos.
La persona beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, independentment de l’import de la inversió, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l’obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d’entitats que els realitzin, presetin o subministrin (en aquest cas, caldrà justificar-ho degudament). L’elecció entre les ofertes, que s’han d’aportar en la sol·licitud de subvenció i en la justificació, si s’escau, es realitzarà conformement amb els criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. Les tres ofertes han de provenir d’empreses que no estiguin vinculades a la persona beneficiària i que no formin part del mateix grup de societats, d’acord amb els supòsits que estableix l’article 42 del Codi de comerç, ni estiguin vinculades entre elles, d’acord amb la defició d’empreses vinculades que estableix l’article 3.3 de la Recomanació de la Comissió 2003/361/CE, de 6 de maig, sobre definició de microempreses, petites i mitjanes empreses (DOUE L-124, de 20.5.2003).
PV3. Documentació actualitzada de la titularitat del lloc on es realitza la inversió:
En el cas que la persona sol·licitant sigui copropietària, caldrà l’autorització dels altres copropietaris.
PV4. En el cas de creacions d’empresa o ampliacions amb un canvi d’ús o en una nova ubicació:
PV6. En el cas que sigui una empresa en funcionament: Informe de Vida Laboral del Codi de Compte de Cotització.
PV7. Estudi de viabilitat econòmica i empresarial (Memoria Puntuable, estudi de viabilitat económica i fonts de finançament). Descarregar la plantilla.
PV8. Enquesta Start-up (opcional).
PV9. En cas d’haver rebut altres ajuts públics durant l’anualitat actual i les 2 anteriors, independentment de la seva finalitat, declaració d’altres ajuts i documentació acreditativa. Descarregar la plantilla.
PV10. Informe previ de turisme en què acredita que el projecte presentat compleix els requisits per a la modalitat prevista (tan sols per a establiments turístics de nova creació).
En el cas de persones jurídiques de naturalesa privada, també caldrà presentar:
PJ1. Còpia del document acreditatiu de la personalitat jurídica (escriptura de constitució, estatuts, posteriors modificacions, si s’escau) de l’entitat sol·licitant. Si aquesta documentació està disponible al Registre d’Entitats Jurídiques (associacions o fundacions) o al Registre de Cooperatives o al Registre de Societats Agràries de Transformació (SAT), el DARP ho verificarà d’ofici, i
PJ2. Certificat actualitzat d’inscripció en el registre administratiu corresponent. En el cas que es tracti d’un registre gestionat pel DARP, no caldrà aportar cap certificació d’inscripció. Si aquesta documentació està disponible al Registre d’Entitats Jurídiques o al Registre de Cooperatives o al Registre de Societats Agràries de Transformació (SAT), el DARP ho verificarà d’ofici.
PJ3. Certificat de l’acord de l’òrgan competent segons els estatuts de l’entitat per sol·licitar l’ajut i acceptar els compromisos corresponents.
En el cas d’entitats públiques:
PB1. Projecte tècnic elaborat d’acord amb la normativa vigent.
PB2. Acord del Ple municipal o de l’òrgan competent que aprovi realitzar l’actuació i acollir-se a la convocatòria d’ajut Leader.
PB3. Acreditació de la presentació dels comptes de l’entitat a la Sindicatura de Comptes.
PB4. Documentació actualitzada de la titularitat del lloc on es realitza la inversió:
PB5. Declaració jurada, certificant que es compromet a mantenir l’activitat, almenys, durant els 5 anys posteriors al cobrament de l’ajut.
PB6. Memòria puntuable. Descarregar la plantilla.
PB7. En cas d’haver sol·licitat o rebut altres ajuts públics per a la mateixa finalitat, declaració d’altres ajuts i documentació acreditativa. Descarregar la plantilla.
Poden ser persones beneficiàries d’aquests ajuts les persones que compleixin els següents requisits en el moment de presentar la sol·licitud:
El termini màxim per emetre la resolució i publicar-la al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (http://tauler.seu.cat), tal com s’estableix a la convocatòria d’aquests ajuts, és de sis mesos a comptar des de la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds. En cas de falta de resolució expressa la sol·licitud es considera desestimada per silenci administratiu.
La concessió de subvencions es fa per resolució de la persona titular de la Secretaria d’Agenda Rural.
La proposta de resolució de concessió de les subvencions es notifica a les persones interessades mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (http://tauler.seu.cat). Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
La resolució no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller o consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la notificació de la resolució, sense perjudici que se’n pugui interposar qualsevol altre que es consideri adient.
En cas de silenci administratiu, el recurs d’alçada davant el conseller o la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural es pot interposar en qualsevol moment a comptar a partir de la data en què s’exhaureixi el termini per emetre resolució i notificar-la.
Podeu consultar l’estat del tràmit a través del Grup d’acció Local (GAL) corresponent.
Documentació comuna a les persones beneficiàries de naturalesa pública i privada:
C1. Sol·licitud de pagament de l’ajut. Descarregar el model.
C2. Compte justificatiu. Descarregar el model.
C3. Memòria justificativa. Descarregar el model.
C4. Còpies digitalitzades de les factures i de la documentació acreditativa del pagament (justificants bancaris o rebuts).
C5. Extractes bancaris entre la data de sol·licitud de l’ajut i la sol·licitud de pagament.
C6. Declaració responsable sobre les factures i justificants presentants. Descarregar el model.
C7. Còpia de la documentació comptable que acrediti dur un sistema de comptabilitat separat o bé un codi comptable adequat per a totes les transaccions relatives a l’operació finançada amb càrrec al FEADER, com ara:
– Assentaments comptables extrets de l’aplicació informàtica utilitzada per dur la comptabilitat de l’empresa.
– Assentaments o anotacions comptables al Llibre de registre d’operacions (en el cas d’empresaris que tributin per mòduls).
C8. En el cas de formalitzar un préstec en el marc d’un conveni entre el DACC, l’Institut Català de Finances (ICF) i entitats adherides, s’ha d’adjuntar còpia de la pòlissa del préstec.
C9. Declaració d’altres ajuts, concedits o pagats, en fase de certificació. Només en cas d’haver rebut altres ajuts durant l’exercici en curs i els 2 anteriors. Descarregar el model.
C10. Document d’ocupació en fase de certificació. Descarregar model. S’haurà d’acompanyar d’un Informe de Vida Laboral del Codi de Compte de Cotització, dels 12 mesos anteriors.
C11. En el cas de modificació del projecte, projecte actualitzat per un professional competent de la inversió que s’ha de realitzar amb la descripció de les obres, el pressupost desglossat, els plànols, etc., que permeti l’execució total del projecte.
C12. En el cas de ser propietari de l’immoble i que l’actuació subvencionada consisteixi en la construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables susceptibles de ser inscrits al Registre de la Propietat, nota simple en la qual s’inclogui l’afecció de l’ajut durant els 5 anys posteriors al cobrament.
C13. En el cas que calgui una garantia de documentació:
– certificat del resguard de dipòsit, i
– documentació justificativa segons la qual la manca de la llicència ambiental no és imputable a la persona beneficiària i s’han fet els tràmits oportuns davant l’Administració competent.
C14. Documentació acreditativa del compliment d’altres compromisos inclosos en la resolució d’ajut. Consultar amb l’ADRCatCentral.
En el cas de persones físiques i jurídiques de naturalesa privada:
PV1. En el cas que s’hagin realitzat obres: còpia de la llicència municipal d’obres d’acord amb el cost d’execució d’obra sol·licitada (i justificant de la liquidación), o còpia de l’exempció de l’ajuntament, en el cas que no calgui la llicència d’obres o la seva liquidació.
PV2. Còpia de l’autorització, la llicència o la comunicació ambiental definitiva i actualitzada, segons correspongui.
PV3. Certificat actualitzat d’inscripció en el registre corresponent. En el cas de registres gestionats pel DACC, aquesta inscripció es verificarà d’ofici. Les persones jurídiques privades hauran de presentar una nota informativa del Registre Mercantil: https://sede.registradores.org/site/mercantil
En el cas d’entitats públiques:
PB1. Contractes administratius de les obres o inversions o document aprovatori equivalent, juntament amb la documentació prèvia a la formalització del contracte.
PB2. Certificació d’obres, signada pel director o directora d’obra i ratificada per l’alcalde o alcaldessa, responsable o president o presidenta, segons s’escaigui.
PB3. Documentació acreditativa de la designació del director o directora d’obra (certificació o nomenament).
PB4. Certificat de l’òrgan competent que acrediti el compliment de la Llei de contractes de les administracions públiques pel que fa als procediments de les adjudicacions de les actuacions subvencionades.
PB5. Contracte de concessió, pels casos en què la gestió de l’activitat estigui derivada a tercers.
PB6. Llistat de control de comprovació de la contractació pública/moderació de costos signada pel secretari o secretària o interventor o interventora de l’entitat pública. Descarregar model.
Indica’ns el teu correu electrònic i et mantindrem informat de totes les novetats i convocatories